Kim jesteśmy?
Kim jesteśmy?
Science Game Jam to powstała w 2018 roku inicjatywa łącząca warsztaty projektowania gier planszowych z akcją promowania nowoczesnych metod popularyzowania nauki. Uczestnicy SGJ biorą udział w konkursie na najlepszą popularnonaukową grę planszową. Mają do dyspozycji dzień pracy, materiały do prototypowania oraz konsultantów merytorycznych Fundacji Marsz dla nauki oraz GRART. Przez czas trwania wydarzenia powstają różnorodne projekty, z których na koniec wyłaniane są najlepsze pod kątem trzech kryteriów: wykorzystania tematu, potencjału popularnonaukowego oraz (re)grywalności. Luźna formuła jamu pozwala na swobodną twórczość, a zwycięskie projekty otrzymują wsparcie w dalszym procesie projektowania oraz wydawania gry.
W 2023 roku dzięki finansowaniu otrzymanemu od Ministra Edukacji i Nauki organizujemy cztery edycje wydarzenia: w Warszawie, Gdyni, Wrocławiu i Krakowie. Każda edycja realizowana jest przy współpracy lokalnego środowiska akademickiego oraz fandomowych działaczy środowiska gier planszowych.
Filip Cyrus Madej
Gracz i projektant gier. Autor larpów i planszówek, aktywny RPGowiec, operator GRART oraz główny organizator festiwalu o tej samej nazwie. Finalista 200 Word RPG Challenge w 2019 roku, na co dzień projektuje szkoleniowe gry planszowe. Ponadto tworzy słuchowiska i wspiera początkujących publicystów redakcją.
Głowa, ręce i nogi sekcji growej konkursu. Popularyzacją nauki zajął się na poważnie przy pierwszej edycji SGJ, dzięki współpracy z pozostałymi członkami zespołu.
Mikołaj Fedorowicz
Biotechnolog, obecnie próbujący uzyskać tytuł doktora biochemii w Instytut Biochemii I Biofizyki PAN.
Naukę popularyzuje od jakiegoś czasu. Po zajęciu drugiego miejsca w 7. edycji konkursu FameLab, działa w Stowarzyszeniu Rzecznicy Nauki oraz jako członek zarządu Fundacji współorganizuje Polski Marsz dla Nauki.
Zamiłowanie do popularyzacji najprawdopodobniej wynika z tego, że uwielbia mówić. Często za dużo i za głośno. Jeżeli nie mówi, to nurkuje, tańczy rock’n’rolla lub próbuje żonglować.
Fanatyk Battlestar: Galactica i Hellraisera, który piąty rok z rzędu będzie opiekował się uczestnikami SGJ zarówno jako gracz, jak i naukowiec!
Dominika Surała
Prezeska Fundacji Marsz dla Nauki. Absolwentka psychologii na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie ze specjalnością wspierania rozwoju i kształcenia. Ukończyła studia podyplomowe z zarządzania i psychologii menadżerskiej na Uniwersytecie SWPS. Swoją wiedzę rozszerza z zakresu psychologii społecznej oraz wspierania rozwoju – i w tych dziedzinach wspiera uczestników SGJ.
Przede wszystkim jednak dba o to, żeby pozostali członkowie stawili się na wydarzeniu w odpowiednim czasie i miejscu.
Darek Aksamit
Fizyk medyczny, asystent na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej.
Na co dzień w pracy naukowej zajmuje się zastosowaniami promieniowania jonizującego w medycynie, wykorzystywaniem druku 3D do usprawnienia procesu radioterapii, współpracując m.in. z Centrum Onkologii-Instytut oraz Instytutem Chemii i Techniki Jądrowej.
Jest finalistą pierwszej polskiej edycji konkursu FameLab, organizowanego przez Centrum Nauki Kopernik, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego i British Council.
Stanowi pierwszą część zaplecza naukowego Science Game Jamu, od samego początku inicjatywy wspierając uczestników rozległą wiedzą nie tylko z zakresu dziedzin ścisłych, ale także codziennej rzeczywistości doktoranckiej.