13 kwietnia 2019
Centrum Innowacji Politechniki Warszawskiej

WIRUS – KOT – NEURON
Tajemnicza choroba nęka miejską populację kotów. Czy graczom uda się powstrzymać epidemię? Gra oddaje mechanizm rozprzestrzeniania się epidemii z uwzględnieniem progu wyszczepialności, a rozgrywka naszpikowana jest dowcipnymi kartami z futrzastymi ulubieńcami internetów.

POLE-REAKCJA
„Junk Frontier – Granica Śmieci”, to gra o coraz istotniejszej współcześnie kwestii, czyli zaśmiecaniu orbit okołoziemskich. Gracze stają na czele floty statków recyklingowych, które mają za zadanie oczyścić orbity, zanim te na dobre zaczopują się odpadami i odetną Ziemię od przestrzeni kosmicznej. Należy jednak uwazac na kolidujące ze sobą śmieci – stare satelity, pozostałości stacji kosmicznych i inne ciekawostki tylko czekają, by rozprysnąć się na tysiące kawałków i poszatkować dzielnych sprzątaczy. Stoi za tym mechanika negatywnej interakcji, przez którą zawsze można spodziewać się najgorszych możliwych przeszków we wspólnej walce o czyste niebo.

HODOWLA – ROBOT – AKWALUNG
Zanurz się pod wodę, by posprzątać po ludziach! W tej grze siadamy za sterami eko-robotów, których zadaniem jest wyczyszczenie dna morskiego z zalegających tam śmieci. Gracze przygotowują swoje roboty do oczekujących je zadań, dobierając wyposażenie, by maszyny były gotowe stawić im czoła, i wytrzymać mordercze ciśnienie, które panuje w głębinach.

DNA – PIEGI
Już dziś ucz się biologii w Akademii Pana Kleksa! Ta edukacyjna gra to prosty sposób na przyswojenie sobie podstawowych wiadomości na temat konstrukcji DNA, zasad dziedziczenia i funkcjonowania kwasów dzięki zasadom oddającym ich systematykę. Dodatkowe punkty za najfajniejszą walutę na świecie – piegi!

SCHABOWY – LEK – DANE
Przekonaj się, ile kosztuje Twój schabowy! Gra ekonomiczna, w której gracze zarządzają fermą bydła: podejmują decyzje odnośnie doboru karmy, warunków hodowlanych czy opieki zdrowotnej, tak by produkty trafiające na rynek były jak najlepszej jakości.

MUTACJA – POWIERZCHNIA
Czy Twoja bakteria poradzi sobie z dostosowywaniem się do zmieniających się warunków środowiskowych? Przekonaj się! W podróży poprzez wieki ku opanowaniu swojej niszy biologicznej przeszkadzać będą Ci pozostali gracze i katastrofy zmieniające wygląd planszy. Przygotuj się na niebezpieczne warunki życia!

KOMÓRKA – CRISPR
Kiedy komórka broni się przed wirusami, staje się prawdziwym polem bitwy. W tej grze gracze stają w obronie pojedynczej komórki, która wszelkimi dostępnymi sposobami broni się przed atakiem. Mechanika gry uwzględnia działanie sekwencji CRISPR, która pozwala komórce przepisać wirusa by wykorzystać go do obrony przed jemu podobnymi, a szczególną uwagę zwraca dwupoziomowa kooperacja: Gracze muszą podejmować decyzje zarówno samodzielnie, jak i wspólnie, by jak najlepiej wykorzystać dostępne im zasoby.

STERYLNOŚĆ – CIASTECZKA
Prosta gra edukacyjna, w której możemy dowiedzieć się jakie konsekwencje ma kichanie na ciastka kolegów i koleżanek. Spróbujcie zjeść niezarażone ciastko, kiedy czyhają na nie pozostali gracze! Rozgrywka w przyjemny sposób łączy negatywną interakcję z edukowaniem na temat sposobów na zachowanie higieny pożywienia.

JAJKO – EKSPLOZJA
Autorzy gry w toku prototypowania podjęli decyzję o b a r d z o delikatnym zainspirowaniu się wylosowanymi tematami, i pomimo tego udało im się stworzyć projekt godny podium. Powstała gra porusza tematy równowagi ekosystemu. Gracze biorą pod opiekę zagrożony ekosystem, i wpuszczając do niego zagrożone gatunki próbują doprowadzić go do równowagi. Gra już w fazie prototypowania bardzo dopracowana merytorycznie – z przyjemnością będziemy pomagać w dalszych pracach nad balansowaniem rozgrywki w przygotowaniu na prezentację na tegorocze Planszówki na PGE Narodowym!

Na koniec zwycięska gra: MOTYL – GWIAZDA – UPRAWA
Mozna pozazdrośc wizji autorom tego projektu. Wyobraźcie sobie zaawansowane cywilizacje. Tak zaawansowane, że mogą dokonywać skoków z jednego końca wszechświata na drugi – jedyne, co jest do tego potrzebne, to energia. A skąd ją wziąć? To jasne jak słońce – z gwiazd! Cóż więc robią nasze cywilizacje? Uprawiają gwiazdy.

Gra w piękny sposób łączy ze sobą rywalizację i naukę o cyklu życia gwiazd. Dzięki osiągnięciom technologii przyszłości, każdy z graczy może uprawiać mgławice, czerwone karły czy pulsary, a w razie potrzeby podrzucić przeciwnikom czarną dziurę, która pozbawi go najcenniejszego dobra – energii.

Gratulujemy drużynie pomysłu oraz wygranej!