29 lutego 2020
Centrum Innowacji Politechniki Warszawskiej
Zespół: Beta-Harmonijka
Tematy: ministerstwo, związek, proporcja
Mamy na sali fanów serii „Było sobie życie”? Na pewno. Wyobraźcie sobie więc, że jesteśmy ludzkim organizmem – jego Rządem jest Mózg, a każdy z jego organów to odrębne Ministerstwo. Przenieście się do świata, w którym polityczne zagrywki Organów decydują o tym, czy zjecie dziś wegański bigos, czy może jednak soczystego hotdoga. Gracze stają na czele Ministerstw (Trzustki, Wątroby, Jelit…) i walczą o zrealizowanie swoich własnych celów – przygotowania do ciąży, nabrania masy, redukcji tłuszczu… Nie mogą jednak walczyć zbyt długo – nękany niezdecydowaniem człowiek sięga po zupki chińskie, a na nich długo nie pociągnie…
Gra kooperacyjno-rywalizująca, która podejściem do tematu, dopasowaniem merytoryki i lekkością rozgrywki (Trzustka wyklinająca Jelita za ich wybory dietetyczne to widok którego długo nie zapomnimy ) zasłużyła na pierwsze miejsce! Brawo!
Zespół: Bugful Games
Tematy: przestrzeń, zakażenie, śmierć
Zespół wykonał świetną robotę, w pełni mechanicznie uwzględniając wszystkie wylosowane tematy. Gra opowiada o konkurujących ze sobą szpitalach, próbujących okiełznać dwie równoległe epidemie – bakteryjną i wirusową. Gracze zmagają się z rozmieszczeniem pacjentów, dezynfekcją sal, wysoką śmiertelnością i bezpieczeństwem lekarzy. Temat jak najbardziej aktualny, i bardzo zręcznie ukazany – czym też chłopaki zasłużyli na wyróżnienie
Zespół: Nat20
Tematy: kanarek, witamina C, minerały
Zespół w trakcie SGJ stworzył ślicznie ilustrowaną mini-grę, opowiadającą o pracy górników wydobywających i przetapiających minerały. Pomocnikiem graczy jest kanarek, który ostrzega ich przed gazem i wyznaczający czas powrotu na powierzchnię. Gra otrzymała wyróżnienie za oprawę graficzną (poważnie, nie spodziewaliśmy się, że ktoś przyjdzie na SGJ z akwarelami ).
Zespół: Frytki
Tematy: sprężystość, kwas, gilotyna
Zwycięzcy zeszłorocznego SGJ udowodnili, że wiedzą co robią: podczas ośmiu godzin przeznaczonych na prototypowanie udało im się dokonać dogłębnego researchu na temat procesów metalurgii i wykorzystania metali w przemyśle. Każdy z graczy wciela się w inżyniera, który na podstawie znanych sobie technologii opracowuje kolejne wynalazki. Częścią gry jest imponujące drzewko technologii, pokazujące zależności pomiędzy kolejnymi stadiami ich rozwoju, za co drużyna otrzymała wyróżnienie.
Zespół: Kosmiczne Ptoki
Tematy: pestycydy, nienawiść, prawda
Jaka jest prawda na temat nawożenia upraw? Pokierujcie poczynaniami Mirka, Grażyny i Janusza i zdecydujcie, z jakich nawozów korzystać, aby uzyskać jak największe plony! Musicie chronić swoje buraki, sałaty i ananasy przed chwastami i szkodnikami – i to unikając postępującego podtruwania gleby!
Gra ekonomiczna o zarządzaniu uprawami, handlu plonami i podkładaniu świń konkurencji
Zespół: Good Enough Games
Tematy: fuzja, czarna dziura, szpieg
Przenieście się do dalekiej przyszłości i walczcie o los habitatów krążących na orbitach czarnych dziur! Gra wykorzystuje mechanizm dylatacji czasu, pozwalając graczom na manipulowanie turami w zależności od tego, w jakiej odległości od czarnej dziury się znajdują.
Ostra rywalizacja naukowa o najwyższą stawkę!
Zespół: PnP
Tematy: rura, odpychanie, anatomia
Wkrocz na scenę futurystycznych wyścigów androidów na najwyższych obrotach!
W przyszłości wyścigi będą odbywać się na torach w kształcie rur, a piloci androidów będą w locie ulepszać swoje bolidy, wszystko po to by osiągnąć jak największą prędkość, choćby mieli pędzić obróceni o 180 stopni!
Zespół: Gorące i Zielone
Tematy: łyżka, logika, publikacja
Gra „Zupa dezinformacji” porusza tak ważkie tematy, jak weryfikowanie wiadomości na które natykamy się w internecie, badanie argumentacji jakie za nimi stoją i bezcelowość wahań opinii publicznej w świetle obiektywnych faktów.
Zespół: Czarny Tłum
Tematy: dziobak, debunking, aparatura
Dziobaki zawładnęły Australią! Teraz mogą zająć się tym, w czym są naprawdę dobre – czyli dysputami naukowymi i wynajdywaniem kolejnych wynalazków, które wywrócą porządek świata. Przez trzy Ery Dziobaka będą udowadniały, który z nich będzie stekowcem wszech czasów
Zespół: Sajens
Tematy: arystokracja, zespół, przełom
W świecie gry Wielkie Rody sprawują pieczę nad rozwojem technologicznym ludzkości -oczywiście konkurują ze sobą, co graczom daje okazję do roztoczenia pełnego arsenału negatywnych interakcji, byleby tylko zapewnić sobie dostęp do szanowanych i poważanych naukowców. Emocje gwarantowane!